رهبري و عمليات موفق در يك سازمان مستلزم اعمال مديريتي نظام يافته و شفاف ميباشد. استاندارد بين المللي “ ISO9001 “ بر اساس اصول هشت گانه مديريت كيفيت بنا شده است .
اين اصول جهت بكارگيري توسط مديريت ارشد و بمنظور هدايت سازمان به سمت عملكرد بهبود يافته ايجاد شده است. تمرکز اولیه ی مدیریت کیفیت برآورده نمودن خواسته های مشتری و تلاشی فراتر از انتظارات مشتری می باشد.
- مشتري مداري (Customer focus)
- رهبري (Leadership)
- مشاركت افراد(Involvement of people)
- نگرش فرايندي(Process approach)
- نگرش نظام يافته به مديريت (System approach to management)
- بهبود مستمر(Continual improvement)
- تصميم گيري براساس واقعيات (Factual approach to decision making)
- ارتباط با تامين كنندگان به گونه اي كه دوطرف بطور همزمان از اين ارتباط بهره مند شوند. (Mutually beneficial supplier relationships)