با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

استاندارد سري 10000 شكايات و رضايت مشتريان

استاندارد سري 10000

استاندارد سري 10000 ISO  عمدتاً شامل دستورالعمل هایی برای رضایت مشتری و همچنین دستورالعمل هایی برای سایر جنبه های مدیریت کیفیت است. به عنوان مثال، ISO 10001 راهنمایی در مورد برنامه ریزی، طراحی، توسعه، پیاده سازی، حفظ و بهبود کدهای رفتار مشتری ارائه می دهد، یا ISO 10002 راهنمایی در مورد فرآیند رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات و خدمات در یک سازمان، از جمله برنامه ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود.

استانداردهای مدیریت کیفیت ISO فراتر از سری استانداردهای 9000/9001 است. سری استانداردهای ISO 10000 عمدتاً شامل دستورالعمل هایی برای رضایت مشتری و همچنین دستورالعمل هایی برای سایر جنبه های مدیریت کیفیت است. سایر استانداردها کاربرد ISO 9001 را در موارد خاص مانند سازمان محلی، تولید محصول، خودروسازی و غیره در نظر می گیرند.

اصول راهنمای استاندارد ایزو ۱۰۰۰۱ عبارتند از :

  • تعهد برای کدهای رفتاری
  • ظرفیت کافی سازمان برای توسعه و اجرای کد رفتاری
  • شفافیت نسبت به مشتریان، کارمندان و سایر گروه‌های ذی‌نفع
  • قابلیت دسترسی به کد که به راحتی یافت می‌شود و قابل‌استفاده است.
  • پاسخگویی سازمان در ارتباط با نیازهای مشتریان و سایر گروه‌های ذی‌نفع
  • دقت کد، نباید گمراه‌کننده، شفاف و قانونی باشد.
  • وظایف خود را واگذار کنید
  • بهبود مستمر اثربخشی و کارایی این کد.
  • هدف استاندارد در کنار حمایت از رضایت مشتری قرار دارد.
  • برای حمایت از شیوه‌های کاری منصفانه،
  • تا درک مشتری را بهبود بخشد
  • قابل کاربرد برای تمام سازمان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *