با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

استاندارد سري 10000 شكايات و رضايت مشتريان

استاندارد سري 10000

استاندارد سري 10000 ISO  عمدتاً شامل دستورالعمل هایی برای رضایت مشتری و همچنین دستورالعمل هایی برای سایر جنبه های مدیریت کیفیت است. به عنوان مثال، ISO 10001 راهنمایی در مورد برنامه ریزی، طراحی، توسعه، پیاده سازی، حفظ و بهبود کدهای رفتار مشتری ارائه می دهد، یا ISO 10002 راهنمایی در مورد فرآیند رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات و خدمات در یک سازمان، از جمله برنامه ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود.

استانداردهای مدیریت کیفیت ISO فراتر از سری استانداردهای 9000/9001 است. سری استانداردهای ISO 10000 عمدتاً شامل دستورالعمل هایی برای رضایت مشتری و همچنین دستورالعمل هایی برای سایر جنبه های مدیریت کیفیت است. سایر استانداردها کاربرد ISO 9001 را در موارد خاص مانند سازمان محلی، تولید محصول، خودروسازی و غیره در نظر می گیرند.

اصول راهنمای استاندارد ایزو ۱۰۰۰۱ عبارتند از :

  • تعهد برای کدهای رفتاری
  • ظرفیت کافی سازمان برای توسعه و اجرای کد رفتاری
  • شفافیت نسبت به مشتریان، کارمندان و سایر گروه‌های ذی‌نفع
  • قابلیت دسترسی به کد که به راحتی یافت می‌شود و قابل‌استفاده است.
  • پاسخگویی سازمان در ارتباط با نیازهای مشتریان و سایر گروه‌های ذی‌نفع
  • دقت کد، نباید گمراه‌کننده، شفاف و قانونی باشد.
  • وظایف خود را واگذار کنید
  • بهبود مستمر اثربخشی و کارایی این کد.
  • هدف استاندارد در کنار حمایت از رضایت مشتری قرار دارد.
  • برای حمایت از شیوه‌های کاری منصفانه،
  • تا درک مشتری را بهبود بخشد
  • قابل کاربرد برای تمام سازمان ها
مطلب پیشنهادی  مزایای استقرار نظام مدیریت یکپارچه در سازمان ها

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *