با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

48 نکته ی کاربردی برای فروش آسان

48 نکته ی کاربردی برای فروش آسان
  1. فرآیند بازاریابی و فروش مانند رشد یک نهال آهسته و پیوسته است. روشی به نام فروش صاعقه ای نداریم. استثنائات و فروش های اتفاقی را به عنوان بخشی از فرآیند فروش در نظر نمی گیریم.
  2.  مشخصات محصول برای مشتری مهم نیست اما آنچه از خرید محصول بدست می آورد مهم است، آنها را توضیح دهید. وقتی مشتری یک تلویزیون مارک خریداری می کند، آن را نمی خرد، بلکه سرگرمی، راحتی، اعتبار و غیره است. . . که خرید می کند.
  3.  مطمئن باشید که شما عاقلتر از مشتری نیستید، پس بهتر است نقش او را بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پایین در حین فروش به معنای شکست فروش یا آخرین فروش است.
  4.  دانش و اطلاعات خود را در معرض دید مشتری قرار ندهید و فقط به سوالات او پاسخ دهید
  5.  در مورد خرید و فروش های مهم، سعی نکنید در اولین جلسه قرارداد ببندید. قرارداد در جلسات بعدی محکم تر و منطقی تر خواهد بود زیرا به خود و مشتری زمان بیشتری برای بررسی نیازها و رفع آنها داده اید. اولین جلسه را به گوش دادن به خواسته ها و نیازهای مشتری اختصاص دهید.
  6. 6) برنامه های کاربردی جدید برای محصولات خود تعریف کنید، به این معنی که از هزینه های بالای تغییر خط تولید یا کاهش آن اجتناب کنید.
  7.  روش های فروش برای محصولات مختلف یکسان نیست، تفاوت ها را هوشمندانه ببینید و روش های مختلف را تهیه و انتخاب کنید. مزیت قدرت یا ایمنی یک اسباب بازی با ظروف آشپزخانه متفاوت است.
  8. فرآیند فروش میدان جنگی نیست که فقط شما بتوانید از آن پیروز بیرون بیایید. دو طرف برنده به معنای فروش ثابت است. پس به توافقی برسید که منافع دو طرف در نظر گرفته شود وگرنه منتظر نقص قرارداد و مشکلات بعدی باشید.
  9.  هنر خوب گوش دادن را بیاموزید. گوش دادن هوشمند اولین شرط فروش مناسب و موفق است. بی صبرانه منتظر نمانید تا نوبت شما در مورد محصول یا توانایی هایتان سخنرانی کنید.
  10. سعی نکنید از قبل به سوالات احتمالی مشتری پاسخ دهید. حتی بهتر است پاسخ به سوالات را برای تحقیقات بیشتر موکول کنید. البته تظاهر به کم هوشی و نادانی نکنید.
  11.  هر شغلی مشکلاتی دارد. آفت فروش عجله و غرور است. عجله برای عقد قرارداد و افتخار در اولین موفقیت ها.
  12.  بر خلاف دیگران، به شما توصیه می کنم که بتوانید به مشتری اعتماد کنید و البته وقتی ارزش اعتمادتان حفظ شد، تفاوت حیله گری و ترس را بیاموزید.
  13.  فروش لذت است و شما این لذت را تجربه خواهید کرد که خرید از شما نیز لذت بخش است. سپس این روند ادامه می یابد.
  14. افراد مسن روش های نوین فروش را زیر سوال می برند و افراد جوان و تحصیل کرده از عملکرد فروشندگان سنتی انتقاد می کنند، اما الفبای فروش یک است و حرف اول رضایت مشتری است.
  15.  در انتخاب روش فروش از رهبر و پیشگام بازاری که در آن فعال هستید تقلید نکنید، هرگز تقلید نکنید. از آنجایی که شما در هر صورت فالوور هستید و در صورت موفقیت کامل آیا از فالوور خرید می کنید؟
  16.  برای فروش موفق بد صحبت کردن ممنوع است، انتخاب زمان با تحقیق قبلی و مدیریت زمان تحویل سفارشات یا تکمیل پروژه هایی که درگیر آن هستید اولین رکورد مثبت و تبلیغ مستقیم را برای شما ایجاد می کند. این فرصت را از دست ندهید.
  17.  محصولات خود را کامل نشان ندهید زیرا واقعاً اینطور نیستند. نامیدن این مشکل نسبی است، سعی کنید تفاوت ها و تغییرات احتمالی در عملکرد محصول را توضیح دهید.
  18.  جلسه اول با مشتری را فقط به گوش دادن به نیازها و نقطه نظرات او و جلسه دوم را به ارائه راه حل و گزینه های خود اختصاص دهید. و با انجام این کار، ارزشی را که در اولین جلسه برای عبارات قائل بودید نشان دهید.
  19.  در فروش انبوه که ملاقات حضوری امکان پذیر نیست، از آمار و ارقام بخش مالی به عنوان تنها معیار برای درک نیازهای بازار استفاده نکنید. نظرسنجی، دریافت اطلاعات به صورت ناشناس، بررسی روند فروش گذشته و غیره. . . به عنوان ابزاری برای هماهنگی با نیازهای بازار استفاده کنید.
  20. تفاوت بین نیاز و خواسته بسیار ظریف است. آن را هوشمندانه شناسایی کنید و به یاد داشته باشید که برای رفع نیاز حاضرید یک شیر آب قرض بگیرید، اما این درخواست یک هزینه لوکس است که در صورت برآورده شدن نیازها قابل انجام است.
  21.  با ارائه تعریفی که نیازهای مشتریان را برآورده می کند و تبلیغات مناسب، آن را به محصولی که نیازهای آنها را برآورده می کند، تبدیل کنید.
  22.  از گزاره 23 تعجب نکنید زیرا عیب جویی در هر چیزی ساده ترین کار است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد.
  23.  یک نقص کوچک را از قبل بپذیرید تا از اشتباهات بزرگتر در امان بمانید و سپس صادقانه سعی کنید آن نقص را اصلاح کنید. در عین حال با این روش، همدردی مخاطبان را جلب کرده اید و آنها را همراهی کرده اید.
  24. برای خودت هم همینطور: اگر از صداقت خود نگویی، کمتر باور می کنند.
  25. هنگام تبلیغات و اعلام محصولات با بالاترین کیفیت، عالی و . . حرف نزنید خیلی تکراری شده است، در عوض به ویژگی متفاوتی اشاره کن که در ذهن می ماند.
  26.  تفاوت ها در ذهن ها باقی می ماند نه برتری. همچنین، برتری خدشه ناپذیر است، اما تفاوت ها نه.
  27.  بخشی از بازار را که برای عموم شناخته شده و جذاب است هدف قرار دهید نه کل بازار، مطمئن باشید اگر در این قسمت موفق شوید در قسمت های دیگر برنده خواهید شد.
  28.  اگر می خواهید یک کسب و کار موفق و رو به رشد داشته باشید و نام تجاری خود رهبر بازار شوید، باید یا رهبر بازار باشید یا نفر دوم.
  29. اگر می خواهید یک رهبر بازار باشید، باید در یک زمینه خاص (تخصص یا ارائه خدمات) اول باشید.
  30.  اگر همه رتبه های اول توسط دیگران گرفته شده است، موضوع جدیدی پیشنهاد کنید که رتبه اول متعلق به شماست.
  31.  اولین کسی نباشید که محصول یا خدماتی را بدون پشتوانه مالی ارائه می دهید زیرا پول تنها راه انتشار یک ایده جدید به بازار است. نابغه شما هر چه باشد، برای ارتقا و گسترش به پول نیاز دارد.
  32.  اولویتی را انتخاب کنید که مورد نظر و مورد قبول بازار است و هر برتری منجر به موفقیت نمی شود.
  33.  شعار همیشه حق با مشتری را شنیده اید لطفا باور کنید. چون جرات کرد و ما را برای خرید در این بازار انتخاب کرد.
  34. پیرو گزاره 35 یادآور می شوم که استدلال و اثبات حقیقت در هر شرایط نامناسب و در مذاکرات فروش به معنای پایان همه چیز است.
  35.  تبلیغات خود را در ذهن ها هدف قرار دهید. زمانی نتیجه خواهید گرفت که نام یا برند مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید، نه تابلوهای خیابانی و ویترین های پر زرق و برق.
  36. دستکاری ذهن ممنوع است: اگر از یک کلمه یا علامت تجاری برای محصول خاصی استفاده کرده اید، از آن کلمه برای محصولات مختلف استفاده نکنید. فیلدهای مختلف به نام ها و نمادهای متفاوتی نیاز دارند.
  37. تولید تخصصی و فروش تخصصی. آچار فرانسوی نباشید که فقط درد پیچ ​​های پیش پا افتاده و پیش پا افتاده را می خورد. وقتی سعی می کنید برای همه مفید باشید، در نهایت برای هیچکس مفید نیستید.
  38.  مردم باید شما را با مهارت و تجربه خاصی بشناسند، عاقلانه انتخاب کنند و به مردم معرفی کنند.
  39.  به موج و مد، فروش فصلی و حراج تکیه نکنید. . . برای کسی که می خواهد بماند، انتخاب شایسته ای نیست. با چنین روش هایی به اعتبار خود آسیب ندهید.
  40.  فروش را با برنامه ریزی شروع کنید اما در همان مرحله برنامه ریزی متوقف نشوید، با اجرای چندین برنامه فروش و کسب دانش لازم، فرآیند فروش را با توجه به بازار موجود، توان مالی و دانش به کار رفته در آن تدوین کنید.
  41.  برای ایجاد روند فروش تلاش کنید. اگر عمر موج ها یک ماه باشد، عمر برنامه ریزی 6 ماه تا یک سال است، عمر فرآیند فروش 5 تا 10 سال است.
  42.  زیاد به خود سخت نگیرید. فروش با زور و شکایت افزایش نمی یابد. همه چیز به آرامی پیش می رود و آرامش بدون تلاش بیشتر به دست می آید.
  43.  تفاوت بین فعالیت و عمل را بیابید. عمل یعنی اقدام به موقع در صورت نیاز، اما فعالیت نه، وقتی عمل را انتخاب می کنید، در دریای مواج بازار غوطه ور نیستید، در حال غرق شدن (شنا) هستید.
  44.  تفاوت بین فعالیت و عمل را بیابید. عمل یعنی اقدام به موقع در صورت نیاز، اما فعالیت نه، وقتی عمل را انتخاب می کنید، در دریای مواج بازار غوطه ور نیستید، در حال غرق شدن (شنا) هستید.
  45.  برای کارمندان خود مدیر و برای مشتریان خود رهبر باشید.
  46.  به راحتی امتیاز ندهید، حتی اگر در ازای امتیازهای از پیش تعیین شده چیزی به دست آورید.
  47.  برای فروش و بازاریابی موفق به طور جدی به خلاقیت نیاز دارید. و برای خلاقیت کافی است در آرامش هوشمندانه ببینیم و بشنویم.
  48. به دلایلی اگر حرف بدقولی کردید به دروغ متوسل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *