با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

مشاوره در تدوین بیزینس پلن و مارکت پلن

مشاوره در تدوین بیزینس پلن و مارکت پلن|مشاوره طرح کسب و کار در فردیس

مشاوره در تدوین بیزینس پلن و مارکت پلن یکی از خدمات مهم در زمینه مشاوره بازاریابی با هدف افزایش کارایی بازاریابی انجام می شود. شما یک محصول عالی، یک طرح تجاری کامل، مجموعه ای از سرمایه گذار و یک تیم اجرایی قوی دارید. اما باز هم، کسب و کار شما در حال رشد نیست و سودآوری مورد نیاز خود را نمی بینید. اگر این موارد برای کسب و کار شما مناسب است، تنها چیزی که نیاز دارید یک برنامه بازاریابی دقیق است. اما توسعه چنین برنامه ای یک کار تخصصی است که می توانید آن را به مشاوران متخصص بازاریابی بسپارید.

مشاوره مارکتینگ پلن چیست؟

بازاریابی نقش مهمی در پیگیری رشد و پایداری کسب و کار دارد. از طریق تلاش های بازاریابی است که یک محصول مورد توجه قرار می گیرد و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب برند می شوند. بدون بازاریابی، مردم از محصول شما اطلاعی ندارند. بدون مشتری هیچ تجارتی وجود ندارد و بدون برنامه بازاریابی، محصول شما مانند تیراندازی در تاریکی است. مشاوره طرح بازاریابی راهی است که بدانیم چگونه فعالیت های بازاریابی، تبلیغات و فروش خود را به بهترین نحو سازماندهی کنیم و یک برنامه بازاریابی خوب بنویسید.

یک طرح بازاریابی شامل جزئیات مختلفی مانند اهداف بازاریابی، استراتژی تبلیغات، بودجه تبلیغات و مراحل اقدام است. طرح بازاریابی همچنین یک سند زنده است که باید هر از چندگاهی تکامل یابد تا تقاضای مشتری و روندهای متغیر بازار را در خود جای دهد و با محیط دیجیتال در حال تغییر و پیشرفت‌های فناوری هماهنگ شود.

چرا تهیه طرح بیزینس پلن کسب و کار ضروری است؟

اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید، یا به دنبال گسترش کسب و کار خود هستید، یا فقط به دنبال راهی برای پیشی گرفتن از رقبای صنعتی خود هستید، قطعا به یک طرح کسب و کار حرفه ای نیاز خواهید داشت. دستیابی به یک برنامه و نقشه مشترک برای ادامه مسیر کسب و کار، کمک به جذب سرمایه گذاری مطمئن، کنترل بیشتر بر کسب و کار و کمک به رشد آن تنها بخش کوچکی از مزایای تدوین یک طرح تجاری موثر و کارآمد خواهد بود.

تدوین یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا تصمیمات کلیدی بگیرید. برخی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کار عبارتند از عدم نیاز به بازار، کمبود سرمایه کافی، منابع انسانی ناکافی، قیمت گذاری نامناسب و اشباع بازار از رقبا، در حالی که خبر خوب این است که با صرف زمان و هزینه نسبتا می توانید. کمتر از این آسیب های بزرگ اجتناب کنید یا آسیب را به حداقل برسانید.

چرا یک کسب و کار به مشاوره برنامه بازاریابی نیاز دارد؟

مطالعاتی که با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی انجام شده است، نشان داد که بازاریابان با برنامه یا استراتژی مستند، 313 درصد در کمپین‌های بازاریابی خود موفق‌تر از آن‌هایی بودند که برنامه نداشتند. علاوه بر این، بازاریاب هایی که به طور فعال پروژه ها را برنامه ریزی می کنند، 356 درصد بیشتر احتمال دارد که موفق شوند.

بدون یک برنامه بازاریابی مناسب که شما را راهنمایی کند، تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری و رشد یک کسب و کار عملا غیرممکن است. یک طرح بازاریابی به عنوان یک نقشه راه برای هدایت تیم بازاریابی شما به سمت موفقیت عمل می کند. یک کسب و کار از یک برنامه بازاریابی برای در نظر گرفتن، سازماندهی، اجرا و پیگیری استراتژی های بازاریابی خود در یک دوره زمانی استفاده می کند.

چرا یک کسب و کار به مشاوره برنامه بازاریابی نیاز دارد؟

تدوین بیزینس پلن به چه صورت است؟

یکی از مهمترین کاربردهای طرح کسب و کار جذب سرمایه مورد نیاز برای شروع یا توسعه یک کسب و کار از سرمایه گذاران، مشتریان یا شرکای بالقوه است. آبستا با استفاده از دانش کافی از سرفصل‌هایی که سرمایه‌گذاران به آنها علاقه دارند، به کسب‌وکارهایی که در حوزه‌های B2B و B2C فعالیت می‌کنند کمک می‌کند تا سرمایه را هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی جذب کنند.

یک طرح تجاری کامل معمولاً شامل بخش‌های مختلفی مانند تحلیل بازار، توصیف محصول یا خدمات و ارزش پیشنهادی، استراتژی بازاریابی و فروش، شناسایی بازار هدف، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل موقعیت، موقعیت‌یابی محصول، تحلیل مالی و پیش‌بینی درآمد و بودجه است. اگر کسب و کار شما می خواهد تنها بخشی از این خدمات را دریافت کند، برای مثال تنها بخشی از یک تحلیل مالی، این به معنای استفاده از محتوای نوشتاری برای تبلیغات یا سایر اهداف بازاریابی است. کپی رایتینگ به افزایش آگاهی از برند یا ترغیب مخاطب به انجام برخی اقدامات مانند پیوستن به سایت یا خرید محصول کمک می کند.

ساختار مارکتینگ پلن و بیزینس پلن

از آنجایی که هر حوزه تجاری بر اساس تقاضای مشتری تبلیغ می شود، باید به خوبی آگاه باشید که طرح تجاری و طرح بازاریابی نیاز به همسویی و توسعه خاصی دارند. انواع جنبه های اساسی کسب و کار که برای ارتقای کسب و کار خود باید از آنها آگاه باشید عبارتند از:

1. طرح بازاریابی

طرح بازاریابی به عنوان یکی از زیر مجموعه های طرح تجاری شناخته می شود. طرح کسب و کار طرح بازاریابی یکی از مهمترین جنبه های یک کسب و کار است که تمام جزئیات عملیات شرکت را به بهترین شکل ممکن بیان می کند. این برنامه انواع قیمت های مرتبط با خرده فروشی، بازاریابی هدف و رقبای تجاری را شناسایی می کند.

نحوه جذب مشتری از طریق تبلیغات و شرکت در نمایشگاه ها به کمک این برنامه توضیح داده شده است. یک طرح بازاریابی با استفاده از چالش های رقابتی می تواند به طور قابل توجهی کسب و کار را افزایش دهد. مطالعات و ملاحظات دقیق زیادی در حوزه تجاری شرکت وجود دارد که طرح بازاریابی این مطالعات را به صورت عمیق انجام می دهد. روش هایی که بر چالش های رقابتی غلبه می کنند با یک طرح بازاریابی قدرت بیشتری پیدا می کنند.

2. طرح کسب و کار

طرح کسب و کار بیشتر به موقعیت ها، فعالیت ها، اطلاعات کارکنان، جنبه های مالی و بازاریابی می پردازد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که این طرح تجاری به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جزئیاتی که احتمال موفقیت و همچنین سود کسب و کار را تعیین می کند با استفاده از این جنبه از تجارت تعیین می شود.

به طور معمول برنامه های مرتبط با کسب و کار جدید و همچنین برنامه های تجاری خاص با استفاده از این برنامه بررسی می شوند. این برنامه نه تنها استراتژی های رقابتی را به طور دقیق توسعه می دهد، بلکه قادر است فعالیت های تجاری و همچنین برنامه های برنامه ریزی شده را به بهترین شکل ممکن تعیین کند.

مزایای شگفت‌انگیز مشاوره مارکتینگ پلن

مشاوره طرح بازاریابی توسط مشاوران متخصص انجام می شود که پس از تحقیق در مورد کسب و کار شما و همچنین تحقیق در مورد مخاطبین کسب و کار و رقبای شما، می توانند یک برنامه بازاریابی دقیق برای شما بنویسند که به اهداف تجاری شما دست یابد. ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق به هدایت تیم بازاریابی شما کمک می کند و مزایای بی شماری دارد که برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • یک برنامه عملیاتی ایجاد می کند

برنامه بازاریابی برنامه عملیاتی شماست. نحوه فروش چه محصولی؛ تفاوت برند شما با رقبا در بازار چیست؟ چه کسی می خواهد محصول شما را بخرد و از چه ابزار و تاکتیک هایی برای بازاریابی و فروش استفاده می کنید.

  • نقشه راه موفقیت

طرح بازاریابی نقشه راه شماست که تیم بازاریابی شما را به موفقیت می رساند. با راه‌های زیادی برای بازاریابی، مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، بازاریابی محتوا، محتوای وب‌سایت و بنرها، داشتن برنامه‌ای برای بهترین اقدام ضروری است. این برنامه به تمرکز تیم بازاریابی شما کمک می کند.

  • وضوح را به ارمغان می آورد

یک طرح بازاریابی شفافیتی را در مورد محصول یا خدمات و مخاطبان هدف آن فراهم می کند. هنگامی که این دو جزء را در جای خود قرار دهید، ایجاد پیام های بازاریابی که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود، آسان می شود.

  • نقطه شروعی را فراهم می کند

آخرین و مهمترین مزیت یک طرح بازاریابی این است که نقطه شروع تمام فعالیت هایی است که تیم بازاریابی شما مسئولیت آنها را بر عهده دارد. داشتن این نقطه مرجع، ابهام را از فرآیندهای بازاریابی حذف می کند و اطمینان می دهید که هر یک از اعضای تیم دقیقاً می دانند که برای فروش موفق محصولات یا خدمات چه کاری باید انجام دهند.

  • رضایت کاربر

هر سازمان و کسب و کاری می خواهد از طریق جلب رضایت مشتری به اهداف خود دست یابد. با کمک مشاوره برنامه بازاریابی، هر بار پس از توسعه محصولات، نیازها و خواسته های واقعی مشتریان درک شده و به درستی تامین و مطالعه می شود. بنابراین، با هدف قرار دادن فعالیت های بازاریابی به شیوه ای مناسب، رضایت مصرف کننده ایجاد می شود

  • به دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند

برنامه ریزی بازاریابی با تعیین استانداردها و ارزیابی عملکرد، کارایی سیستم کسب و کار را افزایش می دهد. این اقدام به نوبه خود به سازمان کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد. از طرفی هر گونه تغییر ناخواسته را می توان در برنامه بعدی حذف کرد.

  • جبران عدم قطعیت های آینده

آینده همیشه مبهم است. این عدم اطمینان با مشاوره یک طرح بازاریابی و تدوین یک برنامه بازاریابی کاهش می یابد. یک کسب و کار با استفاده از طرح بازاریابی می تواند به طور موثر با چالش ها و عدم قطعیت های آینده کسب و کار روبرو شود. تجزیه و تحلیل دقیق از وضعیت و روند فعلی به کسب و کار کمک می کند تا اهداف آینده خود را به درستی تعیین کند.

تفاوت بیزینس پلن با مارکتینگ پلن

تفاوت بیزینس پلن با مارکتینگ پلن

مهمترین تفاوت بین یک طرح تجاری و یک طرح بازاریابی عبارتند از:

1. وابستگی متقابل

به طور کلی باید به خوبی بدانید که هر دو جنبه تجارت به یکدیگر وابسته هستند و نباید از یکدیگر جدا شوند. یک طرح کسب و کار به خوبی می تواند اهداف و رسانه های کسب و کارهای مختلف را نشان دهد. با این حال بهتر است خوب بدانید که یک طرح بازاریابی نمی تواند اهداف و ماموریت های انواع کسب و کارها را نشان دهد. بلکه توضیح می دهد که از چه استراتژی هایی می توانید برای رسیدن به اهداف و ماموریت های مورد نظر خود استفاده کنید.

2. به روز رسانی

هر دو جنبه از کسب و کار نیاز به بازنگری و تجدید نظر دوره ای دارند. اگر سالی یک بار طرح کسب و کار را مرور کنید، باید به خوبی بدانید که می توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برنامه بازاریابی باید هر سه ماه یکبار مورد بازنگری قرار گیرد تا بتواند به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود را انجام دهد. مرور دوره های آموزشی بین این دو جنبه تجاری به شما اطمینان می دهد که کسب و کار شما بر اساس استراتژی های مشخص شده رو به جلو است. اگر تمام جنبه های کسب و کار را به بهترین شکل ممکن به روز کنید، می توانید به موفقیت لازم در تجارت دست پیدا کنید.

3. قوانین و ملاحظات

باید به خوبی بدانید که هیچ قانون مشخصی در مورد در نظر گرفتن و مدت زمان برنامه بازاریابی و همچنین طرح تجاری وجود ندارد. با این حال، هر دو جنبه از کسب و کار باید زمان کافی برای ارائه اطلاعات دقیق با جزئیات شروع کسب و کار داشته باشند. اطلاعات از هر دو جنبه کسب و کار باید به خوبی تحقیق شود. برای ارائه اطلاعات بهتر است مدارک پشتیبان خوبی ارائه شود. اهداف و همچنین ماموریت هایی که در هر دو روش کسب و کار وجود دارد باید قابل اندازه گیری باشد تا تکامل کسب و کار به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

طرح بازاریابی و طرح کسب و کار به عنوان مهمترین جنبه های یک کسب و کار موفق شناخته می شوند. هر دو برنامه به عنوان برنامه های طرح کسب و کار شناخته می شوند که کمک زیادی به سازماندهی کسب و کار شما می کنند. ارزیابی موفقیت و شکست کسب و کار شما با استفاده از این دو برنامه انجام می شود.

نکته نهایی در مورد مشاوره در تدوین بیزینس پلن و مارکت پلن|مشاوره طرح کسب و کار

هر کسب و کاری برای شروع نیاز به بودجه دارد. سرمایه گذاران در صورتی منابع مالی لازم را در اختیار کارآفرینان قرار می دهند که از سودآوری طرح خود اطمینان کامل داشته باشند. بیان ایده کارآفرینی در قالبی قابل فهم، منطقی و اصولی را طرح کسب و کار می نامند. این منطق تجاری باید توسط یک تیم حرفه ای نوشته شود و پروژه را از نقطه شروع تا اتمام آن به گونه ای توصیف کند که سرمایه گذار بتواند نسبتاً از سودآوری طرح اطمینان داشته باشد.

هر اقدامی در زمینه کارآفرینی با ریسک ها و چالش های مختلفی مواجه است. در صورتی که ابهامات و ریسک های موجود در قالب طرح کسب و کار به طور کامل تبیین و پیش بینی شود، سرمایه گذار می تواند تصمیمات دقیق تری در مورد تامین مالی کسب و کار بگیرد.

جمع آوری منابع مالی و اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار منوط به ارائه و ارائه یک طرح تجاری کاملا حرفه ای خواهد بود. چنین هدفی تنها با کمک یک تیم مشاور توانمند و یک طرح تجاری قوی محقق می شود. لازم به ذکر است که حتی رعایت اصول نگارش در هنگام تهیه و تدوین طرح کسب و کار نیز می تواند بر تصمیمات سرمایه گذاران تاثیرگذار باشد. بنابراین از ریسک دوری کنید و نوشتن طرح کسب و کار خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید.

بازاریابی تبلیغات اینترنتی (آنلاین مارکتینگ)

دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *