با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

جدیدترین روش های بازاریابی برای رشد کسب و کار و تبلیغات

جدیدترین روش های بازاریابی برای رشد کسب و کار و تبلیغات

جدیدترین روش های بازاریابی یکی از جالب ترین و مدرن ترین شاخه های علم مدیریت بازرگانی است. روش های بازاریابی و تبلیغات در سال های اخیر دستخوش تغییرات اساسی شده و هر روز روش های جدیدی رواج پیدا کرده است. در این مقاله از سایت نت به نت شما با جدیدترین روش های بازاریابی و تبلیغات در دنیا آشنا می شوید.

انواع روش های نوین بازاریابی

بازاریابی در دنیای امروز ارزش و اهمیت زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل بسیاری از سازمان ها سعی در استفاده از روش های مختلف بازاریابی برای یافتن مشتریان و مخاطبان بیشتر دارند. اگر بازاریابی در سازمانی به درستی و با دقت انجام شود، می توانید مطمئن باشید که جواب می دهد و می توانید از آن برای افزایش چشمگیر فروش خود استفاده کنید.

روش های بازاریابی جدید در حال حاضر در بازار معرفی شده اند و استفاده از این روش ها می تواند فروش شما را کاملا متحول کند. در این مقاله می خواهیم تعدادی از بهترین روش ها و تکنیک های بازاریابی را بررسی کنیم. اگر می خواهید کسب و کار خود را متحول کنید و می خواهید فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و برند خود را مشهورتر کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با چند روش جدید بازاریابی

آشنایی با چند روش جدید بازاریابی

بازاریابی در واقع علم و هنر کشف، خلق و تولید ارزش برای ایجاد رضایت در بازار هدف است. البته تمرکز این علم روی سودآوری است. در واقع بازاریابی نیازها و خواسته های برآورده نشده را شناسایی می کند. بازاریابی تلاش می کند تا یک بازار شناسایی شده را اندازه گیری و اندازه کند. این دانش همچنین درک خوبی از استعدادهای موجود در بازار دارد. بازاریابی با طراحی و ترویج خدمات و محصولات مطابق با بازار، ایفای نقش می کند.

البته تعاریف ساده تر و واضح تری از این دانش وجود دارد. هلدینگ نت به نت یکی از گروه هایی است که تعریف خوبی از دانش بازاریابی ارائه کرده است. در زیر تعریف این مجموعه را می خوانیم: بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که وظیفه آن شناسایی، پیش بینی و ارضای نیازهای مشتری به شیوه ای سودآور است.

این تعاریف نشان می دهد که بازاریابی بسیار مهم و کاربردی است. اگر می خواهید در تجارت خود موفق باشید و می خواهید فروش محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، باید بازاریابی را یاد بگیرید و برای آن وقت بگذارید. در اینجا پنج مورد از بهترین روش های بازاریابی وجود دارد:

  • بازاریابی شبکه ای

یکی از بهترین انواع بازاریابی، بازاریابی شبکه ای است. همانطور که از نام این روش بازاریابی مشخص است، ما باید به دنبال ایجاد شبکه ای از افراد در آن باشیم. این شبکه به ما کمک می کند تا محصولات خود را تا حد امکان بفروشیم. در واقع، فلسفه این نوع بازاریابی این است که به جای استفاده از 100 درصد از توانایی های خود، از 1 درصد توانایی های 100 نفر استفاده کنیم.

در این روش گروهی از افراد دور هم جمع می شوند و شبکه ای را تشکیل می دهند. این شبکه هم محصولات یک کسب و کار را خریداری می کند و هم به افراد دیگر پیشنهاد خرید محصولات آن کسب و کار را می دهد. این شبکه از افراد از افراد دیگر می خواهد که به آن بپیوندند و درآمد کسب کنند.

در بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای، سود حاصل از فروش محصولات بین تمام افراد گروه تقسیم می شود و به همین دلیل است که بازاریابی شبکه ای بسیار محبوب است. هر چه تعداد افراد بیشتری محصولی را خریداری کنند قطعا درآمد گروه افزایش می یابد و در نتیجه سود بیشتری بین اعضای گروه تقسیم می شود.

  •  بازاریابی در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های عالی و موثر بازاریابی و فروش، بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به آن بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز می گویند. بنابراین، ما باید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و حتی پیام رسان هایی مانند تلگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنیم.

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی سعی دارند از این ابزارها نهایت استفاده را ببرند. اگر تجارت حضوری دارید، مشکلی نیست و می توانید از این ابزار به نفع خود استفاده کنید. در ایام کرونا که بسیاری از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای حضوری تعطیل بودند، شبکه‌های اجتماعی نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کردند و اجازه ندادند درآمد کسب‌وکار به طور کامل قطع شود.

البته بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز مهارت ها و تکنیک های خاص خود را دارد و بنابراین اگر می خواهید از این پلتفرم ها استفاده کنید باید سعی کنید در این زمینه تجربه و تسلط داشته باشید.

بازاریابی هک رشد

  • بازاریابی هک رشد

یکی از مفاهیم مدرن و جدید که زیاد شنیده می شود، هک رشد است. هک کردن اینجا می تواند به معنای “شکستن قفل” باشد. در واقع هکر رشد کسی است که قفل های مسیر رشد را می شکند و ما را به اهداف و ارزش هایی که می خواهیم می رساند. با توجه به تعریفی که ارائه کردیم، هک رشد فقط مربوط به بازاریابی نیست.

بلکه همه زمینه های کسب و کار را در بر می گیرد. اگر این مفهوم را در بازاریابی به کار ببرید، می توانید مشکلات و موانعی را که بر سر راه موفقیت در عرصه بازاریابی دارید از بین ببرید و مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

فردی که می خواهد به یک هکر رشد تبدیل شود باید مهارت های زیادی داشته باشد و به تدریج این مهارت ها را در خود پرورش دهد. به عنوان مثال، او باید به خوبی در تجزیه و تحلیل داده ها مسلط باشد. باید استعداد و توانایی خوبی در زمینه تحصیلی داشته باشد. او همچنین باید با حفظ و توسعه پایگاه مشتری آشنا باشد و بداند از چه روش های بازاریابی برای این کار استفاده کند.

یک هکر رشد موفق همیشه به دنبال بهینه‌سازی نرخ تبدیل است و سعی می‌کند تمام موانع موجود در مسیر افزایش نرخ تبدیل را برطرف کند. او تمرکز زیادی روی بازاریابی و فروش دارد و اجازه نمی دهد فعالیت ها و گرایش های کور به مجموعه آسیب برساند و برند آن را از بین ببرد و فروش آن را کاهش دهد.

  • بازاریابی محتوا

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از بخش های کوچک بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوا است. در بازاریابی محتوا سعی می کنیم از تمامی بسترهای موجود برای ارتباط با مشتریان استفاده کنیم.  یکی از اهداف بازاریابی محتوا این است که توجه موتورهای جستجو به خصوص گوگل را به سایت خود جلب کنیم و آن موتورهای جستجو ما را به مخاطبان خود توصیه کنند.

برای انجام این کار، باید محتوایی ایجاد کنیم که با قوانین، اصول و الگوریتم گوگل مطابقت داشته باشد. به زبان ساده، ما باید اصول سئو را در محتوای خود رعایت کنیم. اصول سئو بسیار مهم و ضروری است و مخاطبان و علاقه مندان زیادی را به سایت ما جذب می کند.

  •  بازاریابی قطره ای

آخرین مدل بازاریابی که در این مقاله می خواهیم معرفی کنیم بازاریابی قطره ای نام دارد. بازاریابی قطره ای یکی از روش های بازاریابی جدید و حرفه ای است که با ابزارهای دیجیتال به خصوص ایمیل گره خورده است. به این روش بازاریابی قطره ای نیز می گویند. در واقع با بازاریابی قطره ای، یک سری ایمیل به صورت زنجیره ای (قطره به قطره) برای مشتری یا مخاطب احتمالی که قبلا ایمیل خود را به ما داده است، ارسال می کنیم.

ایمیل ها با هدف و برنامه خاصی ارسال می شوند. با استفاده از بازاریابی قطره ای می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. به زبان ساده، بازاریابی قطره ای به معنای ارسال اطلاعات مناسب در زمان مناسب برای افرادی است که به نوعی ایمیل خود را در اختیار کسب و کار شما قرار داده اند.

 

جدیدترین روش های بازاریابی برای رشد کسب و کار و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *