با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

تبلیغات هدفمند و ارزان با نتیجه گیری سریع

تبلیغات هدفمند و ارزان با نتیجه گیری سریع

تبلیغات هدفمند در کجاها نتیجه گیری سریع دارد؟ تبلیغات آنلاین این روزها همه جا هست. با این حال، آنها به راحتی توسط مردم نادیده گرفته می شوند. به همین دلیل، تبلیغ‌کنندگان سعی می‌کنند مطالبی را که در اینترنت می‌خوانید و محصولاتی را که آنلاین می‌خرید دنبال کنند تا توجه شما را جلب کنند. این به آنها اجازه می دهد تا در مورد عادات تماشای شما بیاموزند. آنها از این اطلاعات برای فروش محصولات مورد علاقه شما استفاده خواهند کرد. به این فرآیند تبلیغات هدفمند می گویند.

این نوع تبلیغات ابزاری موثر برای دستیابی به مخاطبان هدف و اهداف بازاریابی کسب و کار است. بنابراین، چه به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک و چه به عنوان یک بازاریاب، باید درک درستی از نحوه ایجاد یک استراتژی موثر برای این نوع تبلیغات داشته باشید. این موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.

تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند به عنوان یکی از انواع بازاریابی دیجیتال، به نوعی تبلیغات را با توجه به علایق و ویژگی های خاص کاربران شخصی سازی می کند. در این راستا، تبلیغ کنندگان باید اطلاعات مربوط به رفتار جستجوی کاربران را جمع آوری کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند این اطلاعات را با استفاده از نمایه های ایجاد شده در وب سایت های شرکت، عادات خرید و اطلاعات جمعیت شناختی به دست آورند.

این اطلاعات معمولاً با استفاده از کوکی هایی که اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت را ذخیره می کنند به دست می آید. تبلیغات هدفمند یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش، رشد کسب و کار و ارتقای برند شماست.

رشد کسب و کار ارتباط مستقیمی با مخاطبان و سودآوری برند شما دارد. نحوه برخورد شما با مشتری، گارانتی و خدمات پس از فروش، نحوه فروش محصولات به نوعی تبلیغات محسوب می شود. تبلیغات یکی از مهمترین اصول رشد شبکه های اجتماعی و برندسازی است.

گستره تبلیغات هدفمند

به طور کلی، بازاریابان می توانند تبلیغات هدفمند را با استفاده از پارامترهای زیر و با توجه به موقعیت مخاطبین هدف اجرا کنند:

  • شاخص های اجتماعی جمعیتی: این کمپین بر اساس ویژگی هایی مانند جنسیت، سن، سطح درآمد، وضعیت تأهل و غیره است. معمولا این پارامترها از ابتدا انتخاب می شوند و سپس تخصصی تر می شوند.
  • معیارهای جغرافیایی: در این حالت محدوده نمایش تبلیغات مشخص می شود که می تواند یک کشور، شهر، منطقه و حتی یک خیابان یا منطقه در شعاع محدود باشد. مکان جغرافیایی اغلب با معیارهای رفتار کاربر ادغام می شود.
  • معیارهای رفتاری: تبلیغات بر اساس الگوهای رفتاری کاربر نمایش داده می شود.
  • معیارهای زمانی: انتخاب زمان و روزهای هفته برای نمایش تبلیغات گزینه دیگری برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف شماست.

گستره تبلیغات هدفمند

هدف از تبلیغات چیست؟

هدف اصلی تبلیغات، معرفی یک برند جدید، معرفی یک برند شناخته شده به شهرهای دیگر و گسترش برند در سراسر کشور، مانند اکثر رستوران ها، تبلیغات برای ماندگاری برند در ذهن و رقابت با برندهای مشابه است. بنابراین، قبل از هر چیز باید بدانید که هدف از تبلیغ چیست و از یک تبلیغ یا کمپین تبلیغاتی چه می خواهید.

چه زمانی باید تبلیغ کرد؟

به طور کلی تبلیغات باید ثابت و دائمی باشد. شما می توانید با توجه به درآمد و نوع کسب و کار خود تبلیغ کنید. به عنوان مثال، می توانید از رویدادهای ویژه ای که در طول سال رخ می دهد، مانند تعطیلات، مراسم مذهبی، رویدادهای ایرانی و حتی رویدادهای غربی و اروپایی استفاده کنید. شما یک دایره فروش برای هر نوع کسب و کاری دارید و تبلیغات در بالای آن دایره قرار دارد.

روش های تبلیغ برای جذب مشتری

تبلیغات اگر به طور موثر انجام شود، سرمایه گذاری در کسب و کار شما محسوب می شود و اگر تبلیغات به درستی انجام نشود، سرمایه شما را هدر می دهد. روش های تبلیغاتی مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد که می توان آنها را به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم کرد.

در زیر 10 روش تبلیغاتی برای جذب مشتری یا روش های تبلیغات برای جذب مشتری را شرح می دهیم تا با مقایسه و تست آن در شرایط مناسب و در زمان مناسب، روش تبلیغاتی موثری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

  • تبلیغات برای جذب مشتری به صورت چاپ

این روش یک روش تبلیغات آفلاین است. بدین ترتیب با چاپ محتوای تبلیغاتی بر روی کارت ویزیت، بنر، بیلبورد و … محتوای تبلیغاتی و کسب و کار خود را به جامعه ارائه می کنید.

  • تبلیغات برای جذب مشتری از طریق پیامک انبوه

تبلیغات پیامکی از طریق سامانه پیامکی روش جدید تبلیغات آنلاین است. نکته بسیار مهمی که در جذب مشتری باید در نظر داشت حفظ رابطه با مشتری است. سامانه های پیامکی سامانه ای مبتنی بر وب است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از قابلیت های موجود در سامانه پیامک، محتوای پیامک تبلیغاتی انبوه کسب و کار خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به جامعه هدف تحویل دهید.

سامانه های پیامکی امکانات و فرصت های زیادی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند تا با توجه به نیاز و جامعه هدف خود به تبلیغات پیامکی انبوه بپردازند و بازخورد بالایی از تبلیغات پیامکی دریافت کنند. ارسال پیامک تبلیغاتی اگر پیام های هدفمندی را برای مخاطبین و مشتریان خود ارسال کنید، قطعا نتایج خوبی از تبلیغات پیامکی دریافت خواهید کرد و فروش و سودآوری کسب و کار خود را افزایش خواهید داد.

  • تبلیغات جذب مشتری با شبکه های اجتماعی

تبلیغات جذب مشتری با استفاده از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و … را می توان در دسته تبلیغات آنلاین قرار داد. از آنجایی که در دنیای امروز اکثر مردم وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند، شما می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی مورد اعتماد یا راه اندازی یک شبکه، خدمات خود را با فعالیت های روزمره به مشتریان معرفی کنید.

  • تبلیغات برای جذب مشتری با استفاده از تبلیغات

در بین راه های تبلیغاتی جذب مشتری نمی توان از جادوی کلیپ تبلیغاتی چشم پوشی کرد. زیرا بسیاری از افراد با توجه به شرایط زندگی خود وقت و حوصله خواندن مطالب تبلیغاتی را ندارند. ایجاد یک آگهی تجاری فرصتی برای برقراری ارتباط بصری با مخاطبان خود ایجاد می کند.

  • تبلیغات برای جذب مشتری از طریق ارسال ایمیل های تبلیغاتی

این روش تبلیغاتی روشی قدیمی در تبلیغات است اما از این روش می توان برای ارتباط با افرادی که همچنان به دنبال اطلاعات و اخبار از طریق ایمیل هستند، استفاده کرد. شما می توانید با ارسال محتوای تبلیغاتی و خدماتی خود با این سبک مشتریان ارتباط برقرار کنید.

  • تبلیغات با استفاده از وب سایت

در دنیایی که اکثر مردم با اینترنت کار می کنند، داشتن یک وب سایت می تواند به ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک کند. باید بدانید که فقط داشتن یک وب سایت کافی نیست، باید وب سایت خود را به روز نگه دارید.

  • ارائه پیشنهادات ویژه و کدهای تخفیف

مردم موجوداتی احساسی هستند و وقتی با پیامی همراه با یک پیشنهاد ویژه مواجه می شوند، احساس می کنند باید از آن فرصت یا پیشنهاد استفاده کنند. از نظر روانشناسی این روش اصل ضرر گریزی است که باعث می شود ترس مشتری از خرید از بین برود و مشتری را راحتتر جذب کند.

  • تبلیغات با گوگل ادز

در این روش تبلیغاتی گوگل کسب و کار شما را به صورت عکس یا گیف برای تبلیغات در سایت های معتبر و پرطرفدار نمایش می دهد. شما می توانید از این روش برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات خود در این سایت های محبوب استفاده کنید و ترافیک بیشتری را جذب کنید.

  • تبلیغات زبانی

تبلیغات زبانی را می توان با ارائه خدمات ویژه و یا استفاده از مشتریان قدیمی انجام داد. وقتی خدمات شما عالی باشد، مشتریان به شما وفادار می مانند و این وفاداری مشتریان جدیدی را به سمت شما جذب می کند.

  • نظرسنجی از مشتریان

مشتری مداری و ارزش مشتری یکی از راه های جذب مشتری است. وقتی مشتری این را بفهمد، به شما وفادار خواهد ماند. حتی با کمک این روش می توانید در مورد مشتری و نحوه ارائه خدمات خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از تبلیغات چه نوع انتظاری داشته باشیم؟

تبلیغات هدفمند باید در اولین قدم برای معرفی، نشان دادن برند خود و اینکه شما با دیگران متفاوت هستید استفاده شود. مانند همه مردم، راهی برای تنوع بخشیدن و ایجاد یک اقیانوس آبی برای تجارت وجود دارد.

قبل از شروع تبلیغات و بودجه تبلیغاتی، ابتدا هدف تبلیغات خود را مشخص کنید. هدف شما از تبلیغات برند، بازاریابی، فروش بیشتر، معرفی محصول یا صنعت جدید یا هر چیز دیگری چیست؟ بزرگترین نیاز تبلیغاتی شما چیست؟ گاهی اوقات هدف تبلیغات افزایش فروش یک محصول خاص است. مثل زمانی که کاله برای چندمین بار بستنی شکلاتی خود را تبلیغ می کند. زمان معرفی یک محصول جدید، یک رویداد جدید و یک جشنواره است.

هدف شما مهم است، یک طرح تبلیغاتی بر اساس هدف خود تنظیم کنید. اگر با جوانان سر و کار دارید، تا جایی که امکان دارد بودجه تبلیغاتی خود را به شبکه های مجازی و صفحاتی که مخاطبین شما در آن قرار دارند اختصاص دهید. سعی کنید اغلب از تبلیغات استفاده کنید. اجازه دهید شعار برند یا محصول مورد نظر شما بارها و بارها در ذهن مخاطب دیده شود و آن را به خاطر بسپارید.

در نهایت، تنها از تبلیغات انتظار معجزه نداشته باشید! مگر اینکه برنامه یا استراتژی مشخصی برای آن داشته باشید. به شدت به جذابیت تبلیغ و فیلمنامه آن تکیه کنید. بنرهای خالی و بی روح مشتری جذب نمی کنند. آنچه از تبلیغات انتظار دارید مستقیماً با شما و استراتژی شما مرتبط است.

اهداف تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند مانند هر کانال ارتباطی دیگری اهداف مختلفی مانند اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد یک برند، فروش محصولات یا خدمات، جلب توجه مشتری و آموزش مصرف کنندگان را دنبال می کند. اما از جمله اهداف این نوع تبلیغات موارد زیر است:

  • مخاطبان هدفی را که به یک محصول علاقه مند و آماده خرید هستند، شناسایی کنید
  • اطلاعات مربوط به یک محصول، نام تجاری یا تبلیغات را به سرعت به مخاطبان هدف منتقل کنید
  • تشویق مشتریان به انجام اقدامات خاصی مانند خرید، عضویت در وب سایت، اشتراک در خبرنامه های ایمیل و موارد دیگر

مزایای تبلیغات هدفمند

مزایای تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند، مانند هر استراتژی بازاریابی، مزایا و معایب خود را دارد. بر این اساس در زیر مزایای این نوع تبلیغات را مشاهده خواهید کرد.

  • رسیدن به مخاطب هدف

از آنجایی که تبلیغات هدفمند بر اساس اطلاعات کاربر موجود و شخصیت های خریدار است، یافتن مخاطب هدف شما دشوار نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارامترها را بر اساس جنسیت، سن، علایق، حرفه، سطح تحصیلات و غیره مشخص کنید. به عنوان مثال، فرض کنید کسب و کار شما برای کودکان 0-5 ساله لباس می فروشد. بر این اساس، مخاطب هدف شما باید زنانی باشند که در این سن فرزند دارند.

  • شخصی سازی تبلیغات

به طور کلی قالب تبلیغات هدفمند یک تصویر، عنوان و توضیحات مناسب است. این بدان معناست که شما باید یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید، به طور خلاصه مزیت های اصلی محصول یا خدمات خود را بنویسید و یک عکس خلاقانه برای تبلیغ خود انتخاب کنید. مزیت این نوع تبلیغات این است که به راحتی با کمی خلاقیت نظر کاربران را به خود جلب می کند و احتمال کلیک روی بنر را افزایش می دهد.

  • بهینه سازی سریع تبلیغات

تبلیغات هدفمند به شما این امکان را می دهد که به راحتی فرضیه های مختلف را آزمایش کنید. بنابراین در صورت لزوم می توانید اثربخشی کمپین ها را افزایش دهید. به طور کلی، شاخص های اصلی ترافیک وب سایت، تعداد عضویت ها و تعداد تعاملات هدفمند مانند لایک و کامنت است. با این حال، بازاریابان رسانه های اجتماعی هزینه به ازای نمایش، هزینه به ازای هر کلیک، تبدیل و سایر پارامترها را نیز در نظر می گیرند.

  • به جذب آسان مشتری کمک می کند

تبلیغات هدفمند به شما این امکان را می دهد که بدون داشتن یک گروه تبلیغاتی اختصاصی یا جامعه شبکه اجتماعی، ترافیک و فروش اولیه بیشتری داشته باشید. همچنین اثربخشی و کارایی این نوع تبلیغات کمتر از تبلیغات متنی نیست. بنابراین به راحتی می توانید مشتریان را به سمت محصولات یا خدمات خود جذب کنید.

مشتریان فعلی را حفظ کنید و مشتریان جدید را با تبلیغات هدفمند جذب کنید

استفاده از تبلیغات هدفمند به شما این امکان را می دهد که روی افراد مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب سرمایه گذاری کنید. همچنین کسب و کار شما را در معرض مشتریانی قرار می دهد که بر اساس اطلاعات موجود بیشتر به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند. اما توصیه می شود در این نوع تبلیغات زیاده روی نکنید. به طور کلی، استفاده صحیح از این تاکتیک تبلیغاتی می تواند مشتریان فعلی را برای خرید دوباره و دوباره محصولات شما بازگرداند.

 

جدیدترین روش های بازاریابی برای رشد کسب و کار و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *