با ما تماس بگیرید

09191045494

شروع کنید

درخواست مشاوره

برندینگ کارفرما چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

برندینگ کارفرما چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

برندینگ کارفرما فرآیند ایجاد و ارتقای تصویر سازمان و وجهه کارفرما است. این شامل انتقال ارزش ها و فرهنگ شرکت به کارکنان فعلی و بالقوه است. یک برند کارفرمایی قوی میتواند به یک شرکت کمک کند تا استعداد های برتر را جذب و حفظ کند، خود را از رقبا متمایز نماید، فرهنگ محیط کار مثبتی ایجاد کند و وجهه کارفرما را بهبود بخشد.

استراتژی های برندینگ کارفرما ممکن است شامل ایجاد یک ارزش پیشنهادی کارمند، حضور فعال در رسانه های اجتماعی، استفاده از اهرم حمایت کارکنان، استفاده از بازاریابی استخدام ، ارائه پرداخت رقابتی، پرورش فرهنگ مثبت در محل کار و نظارت و اندازه گیری اثر بخشی برند کارفرما باشد.

 

تعریف برندینگ کارفرما (Employer Branding)

برندسازی کارفرما مجموعه ای از فعالیت ها و کمپین هایی است که کارفرمایان برای تبلیغ برند کارفرمای خود از آنها استفاده می کنند. به عبارت دیگر، برندسازی کارفرما هر کاری است که یک سازمان برای برقراری ارتباط و تبلیغ ارزش پیشنهادی خود به کارکنان انجام می دهد. برخی از رایج ترین فعالیت های تجاری کارفرما عبارتند از:

  • یک سایت شغلی جذاب ایجاد کنید
  • از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن بازخوردها و موفقیت های کارکنان استفاده کنید
  • سایت های بررسی کارفرما مانند Glassdoor را مدیریت کنید
  • پروفایل های پیشرفته را در تابلوهای شغلی مانند Indeed و Monster ایجاد و مدیریت کنید
  • شرح شغل و آگهی های شغلی جذاب ایجاد و تبلیغ کنید
  • سرمایه گذاری در تجربه نامزد در طول فرآیند درخواست و انتخاب
  • در نمایشگاه های شغلی محلی و سایر رویدادهای شغلی شرکت کنید

با توجه به اینکه بیش از 59 درصد از کارفرمایان می گویند که نام تجاری کارفرما جزء کلیدی استراتژی کلی منابع انسانی سازمان آنها است، جای تعجب نیست که امروزه تقریباً هر سازمانی روی برند کارفرمای خود سرمایه گذاری می کند.

چگونه یک استراتژی برندینگ کارفرمایی ایجاد کنیم

برند کارفرمایی خود را تعریف کنید؟ اولین قدم در ساختن یک برند کارفرمایی قوی این است که تعریف کنید که  برند شما چه چیزی راخواهید  نمایندگی کند  ارزش ها، ماموریت و فرهنگ شرکت خود را شناسایی کنید. مشخص کنید چه چیزی شرکت شمارا از رقبا متمایز میکند و چرا کارکنان باید برای سازمان شما کار کنند . هنگامی که درک روشنی از برند کارفرمای خود داشتید، میتوانید شروع به توسعه استراتژی برای ترویج آن کنید.

تعریف برندینگ کارفرما (Employer Branding)

یک استراتژی بازاریابی استخدامی ایجاد کنید

استراتژی بازاریابی استخدامی شما باید با برند کارفرمای شما هماهنگ باشد و انواع افرادی که میخواهید جذب کنید، هدف قرار دهید. از رسانه های اجتماعی، سایت های استخدامی و سایر کانال های بازاریابی برای تبلیغ برند کارفرمای خود، ایجاد وجهه کارفرما و جذب  استعداد های برتر استفاده کنید.

یک ارزش پیشنهادی کارمند ایجاد کنید که فرهنگ، مزایا و فرصت های رشد شغلی شرکت شما را برجسته میکند. اطمینان حاصل کنید که آگهی های استخدامی شما نشان دهنده برند کارفرمای شما هستند و تصویر دقیقی از شرکت شما ارائه میدهند.

از کارکنان خود حمایت کنید

کارمندان فعلی شما میتوانند بهترین ترویج کنندگان برند کارفرمای شما باشند. کارمندان را تشویق کنید تا تجربیات مثبت خود را از کار در شرکت در رسانه های اجتماعی ، سایت ها و سایر پلتفرم های آنلاین به اشتراک بگذارند. داستام های موفقیت کارکنان را در وب سایت شرکت و کانال های رسانه های اجتماعی برجسته کنید. به کارکنان فرصت هایی برای مشارکت در رویدادهای شرکت، برنامه های داوطلبانه و سایر ابتکاراتی که با برند کارفرمای شما همسو هستند، ارائه دهید.

پرداختی رقابتی داشته باشید

حقوق و مزایا عامل مهمی برای جذب و حفظ استعداد های برتر است. یک بسته حقوق و مزایا رقابتی ایجاد کنید که با برند کارفرمای شما همسو باشد و ارزش های شرکت شما پشتیبانی کند. ارائه شرایط کاری انعطاف پذیر، برنامه های سلامتی و سایر مزایای غیر سنتی را در نظر بگیرید که میتواند به متمایز کردن شرکت شما از رقبا کمک کند.

یک فرهنگ مثبت در محل کار ایجاد کنید

یک فرهنگ مثبت در محل کار برای ایجاد وجهه و برند کارفرما ضروری است. محیط کاری ایجاد کنید که برای همکاری، خلاقیت و نوآوری ارزش قائل باشد. ارتباط باز را تشویق نمایید، فرصت هایی برای توسعه حرفه ای فراهم نمائید و دستاورد های کارکنان را بشناسید و به آنها پاداش دهید. در آموزش و توسعه کارکنان برای ترویج فرهنگ یادگیری و رشد مستمر سرمایه گذاری کنید.

برند کارفرمای خود را نظارت و اندازه گیری کنید

نظارت و اندازه گیری برند کارفرمای شما میتواند به شما در شناسایی نحوه درک آن توسط کارکنان فعلی و بالقوه کمک کند. میزان دلبستگی و تعهد کارکنان را بسنجید، رسانه های اجتماعی را رصد کنید و سایت ها را بررسی کنید و استخدام را دنبال کنید تا بتوانید اثر بخشی تلاش های برندینگ کارفرمای خود را اندازه گیری کنید. از این بازخورد برای ایجاد تغییراتی در استراتژی برندینگ کارکنان خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که با اهداف شرکت شما همسو است.

مزایای داشتن یک برند کارفرمایی قوی

اگر به کارفرمایانی با شهرت خوب فکر کنیم، درک اهمیت برندسازی کارفرما آسان تر است. شرکت هایی با نام تجاری کارفرمای قوی:

  • آنها بدون صرف هزینه زیاد درخواست های شغلی دریافت می کنند زیرا کارمندان فعالانه به شرکت هایی که می دانند محیط کاری خوبی دارند درخواست می دهند.
  • آنها زمان استخدام را کاهش می دهند زیرا نیروی کار احتمال بیشتری دارد که پیشنهاد شغلی از یک شرکت با شهرت مثبت را بپذیرد.
  • آنها حفظ را بهبود می بخشند زیرا کارمندان برای یک محیط کار سالم ارزش قائل هستند و در شرکت هایی می مانند که می توانند پیشرفت کنند.
  • کارفرمایانی که پیشنهادهای شغلی مختلف را ارزیابی می کنند، قبل از تصمیم گیری نهایی، همه معیارها، از جمله شهرت شما به عنوان یک کارفرما را در نظر می گیرند.

چگونه استراتژی برندسازی کارفرمایی خود را بسازید؟

اولین قدم این است که یک کارفرمای خوب باشید و قدم دوم این است که کاری را که به عنوان یک کارفرما انجام می دهید، تبلیغ کنید. برای اینکه کارفرمای خوبی باشید، باید به این فکر کنید که چه رفتاری با افرادی که با شرکت شما در تعامل هستند، چه آنها را استخدام کنید یا نه. مثلا:

  • یک فرآیند استخدام فراگیر ایجاد کنید که در آن همه جویندگان کار از فرصت برابر برای استخدام برخوردار باشند.
    توجه ویژه ای به مدیریت منابع انسانی داشته باشید.
  • با ارزیابی منصفانه کارجویان و پاسخ سریع به زمان متقاضیان احترام بگذارید. با استفاده از خدمات اداری می توانید کیفیت و سرعت پاسخگویی خود را افزایش دهید و محبوبیت برند کارفرمای خود را افزایش دهید.
  • سیاست های منصفانه ای ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که همه کارکنان در محل کار احساس امنیت، راحتی و ارزش دارند.
  • ارائه تسهیلات و مزایایی که به کارکنان انگیزه می دهد و به تعادل بین کار و زندگی شخصی کمک می کند. خدمات دفتر شما امکانات منحصر به فردی را در اختیار شما و کارمندان قرار می دهد و کیفیت تعاملات داخل و خارج شرکت را افزایش می دهد.
  • برنامه های توسعه شغلی ایجاد کنید تا کارکنان بتوانند مهارت های خود را توسعه دهند و به صورت حرفه ای در شرکت شما پیشرفت کنند.

تعریف برندینگ کارفرما (Employer Branding)

نکته نهایی در مورد برندینگ کارفرمایی

وقتی صحبت از جذب استعدادها می شود، بسیاری از سازمان ها به اشتباه بر این باورند که باید تلاش کنند تا بااستعدادترین افراد را به سازمان خود جذب کنند، بدون توجه به میزان از دست دادن افراد در صورتی که فرد مستعد در فرهنگ سازمانی نمی گنجد، اما استعفاها افزایش یافته است. در سازمان و این مشکل می تواند اثرات مخرب دیگری بر سایر نیروها داشته باشد و در نهایت به برند کارفرما لطمه بزند.

شما به عنوان یک سازمان موفق، قطعاً می خواهید بهترین ویژگی های خود را برای جذب افراد با استعداد نشان دهید. اما اگر برند کارفرما و سازمان شما به گونه ای ارائه شود که همه چیز زیبا و بدون چالش به نظر برسد (مشابه تبلیغات تلویزیونی)، می توانید اعتماد مخاطبان خود را از دست داده و اعتبار خود را از دست بدهید.

زیرا هر سازمانی در صنعت شما احتمالاً چنین داستانی را می نویسد و شما مانند بقیه به نظر می رسید و هیچ ویژگی متمایز کننده ای ندارید که افراد مورد نظرتان را جذب کند. بنابراین جسور باشید و به آنچه سازمان شما را منحصر به فرد می کند افتخار کنید.

جالب اینجاست که در همین زمینه، مطالعه ای در لینکدین انجام شد که نشان داد افراد با استعداد به حرف های یک کارمند سه برابر بیشتر از حرف های مدیرعامل یک سازمان اعتماد دارند.

به جای طراحی چارچوب ارتباطی تبلیغاتی تنها بر اساس موفقیت های سازمانی، بهتر است محیطی را به نمایش بگذارید که همزمان با نمایش برند کارفرما، عناصر فرهنگ سازمانی شما را در خود جای دهد و در نتیجه کارجویانی را که در سازمان شما هستند جذب کنید.

به این ترتیب افراد با استعدادی را جذب خواهید کرد که سازمان شما را دوست داشته باشند، با محیط سازگار شوند، احساس کنند فرصتی برای پیشرفت برای آنها وجود دارد و می توانند به اهداف شغلی خود در سازمان شما دست یابند. البته در عین حال باید تشخیص داد که افرادی هستند که صرف نظر از تخصص و تجربه شان برای سازمان شما ایده آل نیستند.

در نتیجه با ساختن برند کارفرمایی و نمایش صحیح آن، افراد مستعدی را جذب می‌کنید که با سازمان شما سازگاری کامل دارند و در نتیجه میزان استعفا و خروج افراد کاهش می‌یابد و در عین حال دانش سازمانی را برای مدت طولانی حفظ می‌کنید. اهداف سازمانی با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *