آموزش طراحی لوگو و بنر چیست؟ تمام هدف تبلیغات جلب توجه مخاطب است. در واقع، همه استراتژی های بازاریابی می خواهند به نحوی بیننده را متوجه تبلیغات خود کنند و به آن پاسخ دهند. این نکته نشان می دهد که طراحی لوگو برای تبلیغات بنری که به عنوان یکی از موثرترین روش های بازاریابی شناخته می شود چقدر اهمیت دارد.
ایجاد یک لوگو به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر به فرد نه تنها مخاطبان شما را جذب می کند، بلکه آنها را تشویق می کند تا اقدامات مورد نظر شما را انجام دهند. اگر یک بازاریاب حرفه ای هستید یا با یک آژانس تبلیغاتی کار می کنید تا برند آنها را مدیریت کنید، پس می دانید که همه اینها چقدر مهم است.
در عین حال، تبلیغات خوب با طراحی لوگوی حرفه ای شروع می شود. به هر حال، اگر نمی توانید یک لوگوی جالب، به یاد ماندنی، قابل تشخیص و منحصر به فرد ایجاد کنید، چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که به تبلیغات بنری خود علاقه مند شوند؟
نه تنها به یک لوگوی عالی برای کسب و کار خود نیاز دارید، بلکه باید مهارت های طراحی خود را نیز به رخ بکشید. بیایید نگاهی به فرآیند طراحی لوگوی تبلیغاتی بیندازیم، از منابعی که می توانید از آنها الهام بگیرید تا نکات عملی برای ایجاد لوگوی تبلیغاتی بنری.
طراحی لوگو چیست؟
امروزه داشتن لوگو برای هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ یک ضرورت است. زیرا لوگو هویت و نماینده کسب و کار شماست. طرحی که برای لوگوی شغلتون انتخاب می کنید باید کاملاً متناسب با حوزه کاری و ایده آل های شما باشد.
به همین دلیل وقتی از یک طراح می خواهید برای کار شما لوگو ایجاد کند، باید اطلاعات کافی در مورد برند شما داشته باشد. هر کسب و کاری لوگوی خاص خود را دارد و شما باید با توجه به نوع کارتون لوگوی مناسبی را انتخاب کنید.
لوگو چیست؟
لوگو یک عنصر گرافیکی از یک نشانه بصری است که در یک فونت یا سبک فونت خاص مرتب شده است یا به شکلی خاص (و نه لزوماً خوانا) مرتب شده است. در واقع لوگو نشانه ای از یک حوزه تجاری است که عموم مردم با مواجهه با آن برند را در ذهن خود حک می کنند و در واقع یک هویت برند است که آن را از سایر مشاغل متمایز می کند.
در واقع هدف از طراحی لوگو تسریع در ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن و دیده شدن برند در جهت دلخواه توسط صاحبان و مدیران کسب و کار است. یکی از مواردی که برای داشتن لوگو برای یک برند ضروری است، ایجاد اعتماد و یک رابطه کاری بهتر است.
چک لیست طراحی لوگو
طراحی لوگو ممکن است دشوار به نظر برسد، اما نترسید! هر زمان که قصد طراحی لوگوی جدید را دارید از چک لیست زیر استفاده کنید:
- اول از همه، مشتری خود را بشناسید و محیط کار او را مطالعه کنید.
- ایده های خود را با مداد و کاغذ یادداشت کنید و هر ایده را در یک صفحه جداگانه قرار دهید.
- در طراحی های اولیه خود از نمادگرایی، تمایز و سادگی استفاده کنید.
- از طرح های انتزاعی برای مشاغل محلی یا کوچک استفاده نکنید.
- با استفاده از نرم افزاری که با آن آشنا هستید، ایده های خود را در رایانه اصلاح کنید.
- یک طرح پیشنهادی به مشتری خود ارائه دهید و ایده های طراحی آنها را توضیح دهید.
- از انتقاد سازنده استقبال کنید و ایده های خود را در بازار نمونه آزمایش کنید.
- طرح نهایی خود را در قالب برداری قرار دهید تا مقیاس پذیر شود.
- هنگام نهایی کردن طرح خود از نام تجاری شرکت استفاده کنید.
- به جزئیات طرح دقت کنید، با ایجاد تغییرات کوچک و ظریف آن را جلا دهید.
- طرح خود را به عنوان مجموعه ای از طرح ها و نمادهای چند منظوره و انعطاف پذیر در اختیار مشتری قرار دهید.
چرا باید لوگو طراحی کنیم؟
طراحی لوگو به عنوان یکی از مهمترین عناصر برندسازی و شناسایی کسب و کار بسیار مهم است. در زیر دلایلی برای طراحی لوگو برای کسب و کار خود آورده شده است:
شناخت برند: لوگو یک عنصر بصری است که نشان دهنده برند شما است و به شناخت برند کمک می کند. اگر لوگوی شما منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد، مخاطبان شما به راحتی برند شما را در بین رقبا تشخیص خواهند داد.
حرفه ای ترین ارائه برند: یک لوگوی حرفه ای ظاهر حرفه ای تری به کسب و کار شما می دهد. برای عموم، این نماد نشان دهنده اعتماد، ثبات و جدیت برند است.
جلب توجه و قدرت ماندگاری: یک لوگوی جذاب و خاص توجه مخاطب را به خود جلب می کند. اگر لوگوی برند شما جالب باشد، می تواند به عنوان یک نماد ذهنی در ذهن مخاطب باقی بماند.
تبلیغات و بازاریابی موثر: لوگو می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند عمل کند. برای ایجاد هماهنگی در تبلیغات چاپی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی و موارد دیگر استفاده می شود.
تمایز از رقبا: با طراحی یک لوگوی منحصر به فرد می توانید خود را از رقبا متمایز کنید و برند خود را بهتر به مخاطبان خود معرفی کنید.
تبلیغ وب سایت و رسانه های اجتماعی: یک لوگو به عنوان بخشی از وب سایت یا حساب های رسانه های اجتماعی شما می تواند به جذب بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان بیشتر کمک کند.
یکپارچگی برند را نشان دهید: یک لوگو می تواند انسجام برند شما را تقویت کند و اطمینان حاصل کند که همه محصولات و خدمات شما تحت یک برند هستند.
به طور خلاصه، طراحی لوگو به شما کمک می کند تا برند خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید، مخاطبان خود را جذب کنید و از رقبا متمایز شوید.
آموزش طراحی لوگو و بنر
طراحی لوگو و بنر نقش مهمی در نمایش محتوای بصری وب سایت ها دارد. بنر با طراحی حرفه ای توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند. در این مقاله نکات کلیدی در یادگیری طراحی لوگو و بنر به شما داده شده است. ما برای شما بنرها و لوگوها را می آوریم و انواع بنرهای ثابت و متحرک را ارائه می دهیم.
نکات لازم برای طراحی بنر
طراحی لوگو و بنر کار ساده ای نیست و باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. فضای محدود برای طراحی و توجه به این نکته که بیننده بنر و لوگو فقط برای چند ثانیه آن را می بیند و در همین مدت کوتاه باید معنای آن را بفهمد و اهداف صاحب بنر/لوگو را درک کند. . از آن، کار طراحی را بسیار حساس می کند.
سفارش طراحی لوگو حرفهای
logo یکی از مهمترین عناصر برندسازی تجاری است. با سفارش طراحی لوگوی حرفه ای یا لوگوی سفارشی می توانید لوگویی با طراحی منحصر به فرد و جذاب بسازید که برند شما را از رقبا متمایز کند. این لوگو می تواند هویت برند شما را آشکار کند و ارتباط قوی تری با مخاطب برقرار کند.
اهمیت طراحی لوگو در کسب و کارها
داشتن لوگو به کسب و کار شما کمک می کند تا هویت خاص خود را داشته باشد و از رقبای شما متمایز شود. طراحی لوگوی زیبا و قوی می تواند روند رشد کسب و کار شما را تسریع کند و مشتریان جدید را جذب کند.
به عبارت دیگر هدف از طراحی لوگو تسریع ماندگاری و ثبت لوگو در ذهن مشتریان و دیده شدن برند شما توسط مدیران بیشتر افراد ممکن است در طول روز لوگوهای مختلفی را ببینند، اما یک لوگوی زیبا و معنادار در ذهن آنها باقی می ماند. به همین دلیل ساخت یک لوگوی شیک می تواند یک تبلیغ دائمی برای شما محسوب شود.
محتوای بنر چگونه باید باشد؟
در طراحی لوگو و بنر مشاهده محتوا بسیار مهم است. علاوه بر ظاهر لوگو و بنر، محتوای ارائه شده در قالب این دو باید شامل اصول خاصی باشد. یک بنر تبلیغاتی باید دارای سه نوع اطلاعات مهم باشد.
این سه اطلاعات عبارتند از: لوگو و نام تجاری، اطلاعات اصلی (پیام اصلی بنر)، درخواست اقدام. بنری که حاوی این سه اطلاعات است، هویت برندی که بنر برای آن در نظر گرفته شده است، اهداف شرکت یا شخصی که صاحب بنر است و هدفی که این بنر دنبال می کند را به بیننده منتقل می کند.
فرآیند طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی
اصول اولیه طراحی لوگو بهترین مکان برای شروع می باشد. با این حال، چه در حال ایجاد یک لوگو برای یک شرکت یا نیاز به لوگو برای یک موسسه خاص باشید، باید این اصول را دنبال کنید.
- برند خود را بشناسید
شناسایی برند اولین قدم به دلایل مهم است: شخصیت برند باید برای هر تصمیم خلاقانه ای که هنگام طراحی لوگو برای تبلیغات بنری خود می گیرید، لحن تعیین کند.
- قبل از ایجاد یک لوگوی تبلیغاتی، در مورد رقبای خود تحقیق کنید
تحقیق در مورد رقبا بسیار مهم است زیرا ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد نه تنها برای برندسازی داخلی بلکه برای اثبات قابلیت های تبلیغاتی شما به مشتریان بالقوه شما نیز حیاتی است.
شما نمی خواهید در بنر تبلیغاتی خود لوگوی کپی شده و مشابه سایر رقبا داشته باشید، بنابراین قبل از استفاده از برنامه های سازنده لوگو آنلاین برای جستجوی نماد یا الگوی مناسب برای طراحی لوگو خود، حتماً لوگوی رقبا را بررسی کنید.
- ایده های خلاقانه در طراحی لوگو نترسید
یک راه عالی برای دستیابی به ایده های خلاقانه این است که واقعاً بر آنچه که برند شما به آن معروف است تمرکز کنید. میتوانید از این ایدهها برای شناسایی یک «ماسکت» بالقوه برای برند خود استفاده کنید که به عنوان شخصیت برند شما در همه تبلیغات بنری، از جمله بنرهای اینستاگرام، بنرهای سایت یا حتی تبلیغات بیلبورد شناخته میشود.
انتخاب نماد لوگو واقعاً به نمایه برند شما بستگی دارد، اما این باید به شما ایده دهد که به دنبال چه چیزی باشید. سه یا چهار «ویژگی» که متعلق به برند شماست را بنویسید. آیا این ویژگی های شخصیتی باعث می شود که مخاطب به این فکر کند که برند شما چه ویژگی هایی دارد؟ نماد یا نمادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید مطابقت دارد.
- لوگوی تبلیغاتی خود را با استفاده از سازنده لوگو آنلاین طراحی کنید
در عصر دیجیتال، طراحان از خودکار، مداد و کاغذ استفاده نمی کنند. آنها از نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای برای طراحی لوگو استفاده می کنند. اما برای ایجاد لوگوی تبلیغاتی نیازی به استفاده از نرم افزارهای حرفه ای مانند Illustrator ندارید، می توانید از لوگوساز آنلاین Logonomy برای ایجاد ایده هایی که قبلاً روی صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ خود ذخیره کرده اید استفاده کنید.
وقت بگذارید و به یاد داشته باشید، اگر احساس می کنید به بن بست رسیده اید، از قالب های آماده Logonomy برای طراحی و ایجاد لوگوی خود الهام بگیرید.
با این حال، اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای در زمینه طراحی لوگو فعالیت کنید، می توانید فیلم های آموزشی طراحی لوگو را با Illustrator از سایت Logonomy دانلود کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
- با مرور سایت سازنده لوگوی آنلاین، چند نماد اصلی را برای لوگوی تبلیغات بنری خود انتخاب کنید
با جستجو در آیکون ها و نمادهای نرم افزار سازنده لوگو آنلاین، چند طرح اساسی را انتخاب کرده و بر روی آنها تمرکز کنید. سعی کنید حداکثر روی دو یا سه طرح کار کنید تا گیج نشوید. آنچه را که در مورد آنها دوست دارید، پیامی که آنها منتقل می کنند و ارتباط آنها با برند را تجزیه و تحلیل کنید.
درست است که رنگ، فونت، شکل، فاصله، سبک و ظاهر لوگو عناصر مهمی هستند که باید هنگام ایجاد لوگو برای تبلیغات بنری خود در نظر بگیرید. اما نماد لوگو مهمترین عنصری است که باید روی طراحی خود تمرکز کنید.
نمادها اغلب بر اساس خط کار یا نوع کسب و کار شما انتخاب می شوند. برای جهت گیری بهتر شما چند نمونه از نمادهای کلاسیک را می شناسیم که برای طراحی لوگوی شرکت های مختلف استفاده می شود.
لوگو و برند صاحب بنر
لوگو یا نام شخصی که تبلیغ می کند باید در طراحی بنر قابل مشاهده باشد. لوگو در بنر باید اندازه مناسب و واضح و خوانا باشد. سایز بزرگ برند از کیفیت کار می کاهد و کوچک بودن آن باعث می شود بیننده در نگاه اول متوجه لوگو و برند صاحب بنر نشود.
توجه داشته باشید که استفاده از لوگو در بنر صحیح نیست، بلکه باید پیام و دعوت به عمل در آن وجود داشته باشد.
پیغام در طراحی بنر
پیام قرار داده شده در بنر باید بتواند هدف طراح را در کمترین کلمه ممکن به بیننده منتقل کند. بنر فضای محدودی دارد و استفاده از متن طولانی هم زیبایی بصری بنر را از بین می برد و هم برای بیننده ای که می خواهد مفهوم بنر را در چند ثانیه به طور کامل درک کند خسته کننده خواهد بود.
توجه داشته باشید که لازم نیست تمام اطلاعات برند و محصول خود را در پیام بنر خود درج کنید. کافی است اطلاعات اصلی بنر را به صورت ساده و مختصر ارائه کنید. خلاقیت هنگام نوشتن یک پیام بنر بسیار مهم است. طراح بنر باید این توانایی را داشته باشد که بیننده را به محتوای بنر علاقه مند کند.
مشخصات ظاهری در طراحی لوگو و بنر
مهم ترین نکته ای که در طراحی لوگو و بنر باید به آن توجه کنید، سادگی طراحی است. طرح های شلوغ و پیچیده برای بیننده جالب نیست و احتمالا او را از خواندن بنر منصرف می کند. شما باید بتوانید یک بنر ساده و در عین حال جذاب با استفاده از رنگ ها و فونت های مناسب طراحی کنید.
فقط از چند رنگ در بنر خود استفاده کنید. رنگ هایی که با رنگ لوگو، هویت سایت و برخی موارد سلیقه ای دیگر مطابقت دارند. در مورد فونت متون مقدس از آنهایی استفاده کنید که خوانایی بالایی دارند. علاوه بر این، فاصله بین کتیبه ها باید به خوبی رعایت شود.
بنر ثابت و متحرک
بنر را می توان به دو صورت ثابت و متحرک طراحی کرد. در طراحی بنر ثابت، عناصر موجود در بنر مانند متون و تصاویر به صورت ثابت در بنر قرار می گیرند و معمولا برای بنرهای بزرگ مناسب ترند.
بنرهای متحرکی که امروزه در فضاهای مجازی مورد استفاده قرار می گیرند نیز به گونه ای طراحی شده اند که متون و تصاویر متحرک باشند. این بنرها بی صدا هستند و به دلیل داشتن پیشوند فایل به GIF نیز معروف هستند.
بهترین اندازه برای تبلیغات بنری چیست؟
بنرهای تبلیغاتی در سایزهای مختلف طراحی و ساخته می شوند. نمی توان به طور قطعی گفت که چه اندازه هایی برای ساخت بنر مناسب است. از آنجایی که این ابعاد به مکانی که قرار است بنر در آن نمایش داده شود بستگی دارد، قوانین آن مکان یا حتی هزینه ای که به صاحب مکان می پردازید نیز از جمله مواردی است که می تواند بر ابعاد آن تاثیر بگذارد. باید بدانید که محاسبه اندازه بنرها بر اساس پیکسل و اندازه آنها و بر اساس کیلوبایت است.
سخن نهایی در مورد آموزش طراحی لوگو و بنر
در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه برای طراحی بنر و لوگوی حرفه ای نیاز دارید را به شما آموزش دهیم. به خاطر داشته باشید که خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت شما در طراحی حرفه ای بنر و لوگو است. هرچه نمونه های بیشتری در این زمینه ببینید و تحلیل کنید، ذهن شما بازتر و خلاق تر خواهد بود. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.